Lakana, tradycyjne łodzie na Madagaskarze. Te małe, i te duże

Lakana wykonywane są z jednego pnia drzewa. Podczas żmudnej, wielotygodniowej pracy powstaje łódka, która w zależności od wielkości służy jednemu bądź wielu Malgaszom. Najmniejsze łódki, z jakimi się spotkaliśmy to maleństwa, w których wiosłować może ledwie dziecko. Największe dłubanki mieszczą dwa motocykle i około 25 dorosłych ludzi! Na nasze potrzeby musimy zakupić dłubankę średniej wielkości, czyli taką o długości około 4 metrów.

Ciekawostka: na Madagaskarze popularne są promy, sieć dróg jest rozwinięta w minimalnym stopniu. Niewiele zmieniło się w tej kwestii od czasów Fiedlera. Encyklopedia Gutenberga wydana w międzywojniu podaje: „Dróg w naszem rozumieniu na Madagaskarze nie ma”. Nie powinien dziwić więc fakt, że Malgasze zmuszeni są do pomysłowości. Na przeprawach promowych często zobaczyć można auta przewożone na dwóch dłubankach połączonych kilkoma deskami. Kto narzeka na polskie drogi, niech pomyśli o tym, że funduje swojemu samochodowi taką atrakcję!!!

transport promowy Madagaskar

 

Tutaj znajdziesz TEMAT RZEKA- artykuł powiązany.

This entry was posted in Temat rzeka. Bookmark the permalink.

Comments are closed.